Vergadering 13 december 2010
Overlopen
puntjes van
vorige vergadering
- Iedereen:
geef mogelijke
commentaar op plannen en financien aan Tim J. en Staf.
Wilfried heeft de opmerking gemaakt om de lokalen op de bovenste
verdieping volledig door te trekken tot aan de muur. Tim J. zegt dat
dit
ook beter is om welfsels e.d. te kunnen leggen. Tim V. heeft ook een 3D
versie van de plannen gemaakt.
- Jens+Willem: langsgaan
bij Solar Spirit met voorlopige
plannen.
- Wilfried
plannen ook doorsturen aan zijn installateur van
zonnepanelen.
Wilfried
heeft met zijn leverancier gepraat en met de geplande versnelde afbouw
van de subsidies is een verhuur van het dak niet mogelijk. Enkel een
systeem van gedeelde investering ziet hij nog zitten. Jens en Willem
zijn niet terug langsgeweest bij Solar Spirit maar daar zal
waarschijnlijk eenzelfde verhaal te horen zijn.
- Tim J.:
werken
met Verelst aan offerte op basis van huidige
plannen
Tim
heeft nog contact gehad Verelst om een eerste idee te krijgen van de
kostprijs. De goedkoopste oplossing is het gebruik van betonnen
sandwichpanelen met aan de binnen en buitenkant beton en daartussen
isolatie. Dit komt op 75EUR/m2. Het optrekken van het stuk gebouw met
vanonder het zaaltje en daarboven de lokalen op ongeveer 150000EUR
komen om het winddicht te maken. Het gebruik staalbouw zal ook voor
zichtbare ijzeren palen zorgen in het zaaltje maar dit leek geen
probleem voor de aanwezigen.
Het gebruik van beton moet wel gecheckt
worden of het toelaatbaar is voor het uitzicht van het gebouw vanuit
bouwstedigkundig aspect.
- Tim J.:
plannen
afchecken met gemeente
In
eerste feedback van Gert Van Segbroeck zag hij het ontwerp met de talut
wel zitten. Hij leel wel een voorkeur te hebben voor natuurlijke
materialen dus het gebruik van beton moet zeker met hem besproken
worden.
- Danny: vraag
aan schepencollege stellen om huidige stand te
bespreken
Er
is communicatie geweest met de burgemeester waarin hij zegt dat we op
een Dinsdag nog eens kunnen samenzitten. Wij zullen dinsdag 21 Dec. om
19u. voorstellen. Puntjes die moeten besproken worden met de
burgemeester:
- Lokalen verhuren als kampplaats ?
- Mogen er tenten geplaatst worden op het gebied tijden
het verhuur in de zomer ?
- Hoe verder gaan met recht van opstal of erfpacht. Wat
is de termijn ? (Moet lang genoeg zijn).
- Hulp
bij financiering. Grond is van de gemeente, zouden ze dan een renteloze
lening kunnen toestaan ? Scenario: lokalen + verhuur als kampplaats;
geschatte kostprijs 300000EUR; 70000EUR van chiro bij start +
subsidies; 230000EUR lenen.
Indien mogelijk lening terugbetalen met opbrengst van de papierslag.
Als dat niet mogelijk is kunnen ze dan misschien borg staan bij een
andere lening ?
- Danny:
uitnodiging aan persoon van CJT versturen om een
samen te zitten
Morgen 14/12 komt er iemand van CJT langs om er verder over te spreken.
Zaken die we moeten aanhalen tijdens de vergadering:
- Wat zijn de eisen voor sanitaire voorzieningen ?
Hoeveel WCs ? Hoe tellen pissijnen mee ?
- Meer achtergrondinformatie over subsidie Toerisme
Vlaanderen
- Zijn er speciale eisen voor tenten ?
- Danny: vraag
stellen aan dekenij wat te doen met huidige
lokalen
Danny
heeft naar het bisdom geschreven maar buiten een antwoord dat het
bericht doorgestuurd is naar de juiste dienst is er geen feedback
gekomen. Tijd om nog een rappel te sturen.
Andere zaken besproken tijdens de vergadering
- Yves
was aanwezig op de vergadering en hij herhaalt dat hij wel de
inrichting van de keuken op zich wil nemen. Geschat budget is 2500EUR.
- Voor
het oprichten van de vzw zullen we wachten totdat we weten hoe de
gemeente ons kan voorthelpen op financieel vlak en in hoever we de
dekenij/het bisdom er hier moeten bij betrekken.
- Er werd ook nog gediscussieerd over de mogelijkheid om via
renteloze obligaties geld
in te zamelen bij sympathysanten van de chiro. Dit is een mogelijkheid,
het is wel niet op voorhand geweten hoeveel geld het gaat opbrengen en
er moet ook mee 'geleurd' worden.
- Een (start)dossier voor Toerisme Vlaanderen
moet ingediend voor 1 Maart. Als we dat willen doen
in 2011 moeten er dringend werk van gemaakt worden. We moeten wel eerst
weten of de onteigening doorgaat en wat voor financiele support we van
de gemeente kunnen krijgen. We zullen dan ook de volgende vergadering
plannen zo snel nadat hier meer duidelijkheid over is.
Puntjes voor volgende vergadering
- Feedback van burgemeester/schepencollege
- Feedback CJT
- VZW
- Dossier Toerisme Vlaanderen